torstai 27. marraskuuta 2014

Pistaasileivät; NAM

Kyllä se vain on niin hassusti kuulkaas käynyt, että minä olen tässä kuukauden sisään leiponut jo kahdesti! Minä, joka en ole erinäisten synttärikakkukokeilujen jälkeen jaksanut jauhopussiin kurottaa. Pyh, olen sanonut. Siitä tulee vain iso sotku.

No isäinpäiväkakun sitten kuitenkin rohkaistuin leipomaan enkä suinkaan lähtenyt pelaamaan varman päälle, vaikka minun tapauksessa mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Mieheni kun ei perinteisestä kakusta piittaa ja pyysi minua tekemään lempikakkuaan, jonka nimi on Verdens Beste. Ja kaikkien yllätykseksi minä tekaisin kakun ja jopa onnistuin siinä kohtalaisen hyvin!

Eilen minä ja kaksi innokasta jauhopeukalon alkua ajattelimme korkata jouluvalmistelut leipomalla pikkuleipiä - Norjan perinteen mukaan pitäisi olla seitsemää sorttia. Minusta pikkuleivät on tosi hyviä, eikä niitä tarvitse montaa pellillistä yhtä sorttia paistaa, kun tekee useampaa. Katsotaan nyt kuinka moneen reseptiin innostusta riittää.

Otin härkää sarvista ja selasin Tanjalta saamaani Valion lämpimäisiä kirjaa (oi mikä aarre se kirja on!), josta löytyi useampikin resepti, jota teki mieli kokeilla. Aloitimme pistaasileivistä:



Kauneutta saattoi valmiista kekseistä puuttua, mutta
makua ja rakkautta oli sitäkin enemmän mukana!;)




1 kommentti:

  1. Nam, nam :) Herkkusuut siellä <3 Leipuri hiiva..hän asuu Sigerfjordin tiellä :D t. äitikkä taas

    VastaaPoista