tiistai 10. kesäkuuta 2014

¤ Tulisi jo... kesäloma ¤

Minun piti päästä lomalaitumille 23. päivä, mutta piti lykätä loman aloitusta yhdestä viheliäisestä syystä ja kahdesta vähemmän viheliäisestä syystä.

Siitä viheliäisestä syystä... Määhän olin sairaslomalla tammikuulla ja sitten helmikuulla, kun olin jo täyspäiväsesti töissä, tulin kunnon flunssaan. Käytin sitten kolme sairaslomapäivää ja kirjoitin töihin palatessa oma ilmoituksen, jonka saa siis tehdä neljä kertaa maks. 3 päivää kalenterivuodessa. Nyt toukokuulla sain viestin, että ilmoitustani ei hyväksytä, kun oli kulunut alle 16 päivää sairaslomasta. Minun olisi pitänyt ottaa yhteyttä lääkäriin. Minulta olisi siis otettu kolmen päivän palkka ja meidän perheen kukkarossa se olisi tuntunut. Päätin, että teen ne ylitöinä... kolme päivää! Ja olin sillon kuulkaa niiiiin sairas, että oksettaa ajatella, että siitä näin sakotetaan. Enhän mä ikinä saisi kolmea päivää kasaan ylitöinä, kun mun pitää huolehtia lapset tarhaan ja hakea ne, sekä käyttää 2 tuntia päivässä työmatkoihin! Niinpä lähden lomalla töihin!
Nään niin punasta, kun kirjoitan tästä! Mutta omaa tyhmyyttäni, kun en ole kunnolla sääntöihin tutustunut.

Ja sitten ne kaksi ei viheliäistä: meidän molempien lääkäriajat sattuu päällekäin lomasuunnitelmien kanssa, joten lähdetään sitten Suomeen vasta 9. heinäkuuta...
Mutta kun ei jaksaisi odottaa! Pitää katsella viime vuoden kesäkuvia Suomesta ikävään...




















Niin että kuulkaa, tosi ikävä on ja teitä rakkahat kaivataan!
Mutta kyllä me täältä tullaan!



1 kommentti: