keskiviikko 10. elokuuta 2011

Tervetuloa koleus ja pimeys!

Mies lähti toissa yönä Norjaan. Työkeikka tulee olemaan pitkä, ainakin kolme viikkoa. Kesäkin alkaa olemaan lopuillaan. Se meni ohitse nopeaa eikä siitä ehtinyt rauhassa nauttimaan. Häiden järjestäminen vei alkukesästä aikaa ja kun mies oli kotona, olimme jatkuvasti menossa. Sellaista, että lapset juoksee pihalla ja pulahtaa välillä uimaan, auringonottoa, pitkiä kesäpäiviä ei ollut montaa. Toisaalta minua ei haittaa asia, sillä en koskaan ole liiemmin ollut "kesäihminen". Kuumuus lähinnä ahdistaa ja nautin enemmän vilpoisesta ilmasta, lämpimästä vaatetuksesta. Kynttilöistä ja syksyjutuista.

Näkee sen minun sisustuksestanikin: en vaihda verhoja ja mattoja liiemmin kauden vaihtuessa, vaan minulla on tämä beige-ruskea-mustavärimaailma koko ajan esillä. Kynttilät palaa kesälläkin ja esillä on jos jonkinlaista kynttilätelinettä tai -kuppia. Nautin tunnelmoinnista itsekseni, käpertymistä sohvalle, valon ja varjon luoman tunnelman ihastelemista. Ilmojen kylmetessä löydän jalkaani huovutetut tossut ja päälleni pehmeän fleecehuovan. Kuuma kuppi kaakaota ja sisustuslehti ennen nukkumaan menoa hiljaisuuden vallitessa...

Toisaalta aika on mennyt liian nopeasti, sillä minun pikkumieheni on kasvanut aivan liian nopeasti. Liikutun kyyneliin, kun mietin, kuinka nopeasti tämä äitiysloma on ohitse ja olen tilanteessa, että minun pitää laittaa lapset hoitoon ja lähdettävä töihin. Kunpa ajan voisi pysäyttää! Ennen kaikkea odotan niiin kovasti Norjaan muuttoa, mutta olen henkisesti valmistautunut myös siihen, että seuraava talvi elellään vielä näin... Vaikka tämä ihan KAMALAN kauheaa onkin olla erossa pitkiä aikoja miehestä ja hänen erossa lapsistaan ja minusta. Toivon sydämestäni tähän tulevan ratkaistu PIAN.







2 kommenttia:

  1. Toivottavasti ratkaisua taloasiaan tulee kohta niin voidaan sitten yhdessä nauttia kynttilänvalossa viiniä täälä norjan puolella jo kohta <3 ihana kun joku muukin on enemmän syysihminen (täälä sitä kesää nyt ei pahemmin oo ollu ilmojen kannalta) mutta nyt vihdoin on ainakin parin tunnin pimeys iltosin eikä valosa ympäri vuorokauden, oon jo monta pussillista ehtiny käyttää tuikkuja :D

    VastaaPoista
  2. mm-mm-mmm kuulostaa loisteliaalta tuo viinin siemailu :) :) <3

    VastaaPoista