tiistai 30. elokuuta 2011

Näin ne päivät vain vierii ja viikot vaihtuu. Mies on neljättä viikkoa töissä ja tulee viikonloppuna kotiin. Nämä viimeiset päivät ennen rakkaan paluuta ovat aina pahimpia, koska odotus on kova. Tämä viikko on kuitenkin pyörähtänyt mukavasti käyntiin, koska vieraita on käynyt niin paljon.

Olen aiemmin jo kertonut, että olen laiska kokki - en pidä ruoanlaitosta sitten yhtään. Siitä tulee vain sotkua, joka pitää sitten taas siivota. No en ole tästä syystä myöskään leipomisen ystävä. Kauhea sotku... Eikä siihen ole aikaakaan, koska vihaan keskeyttää asian välillä, jota olen tekemässä. Minun pitää saada tehdä asia alusta loppuun. (Tietysti tästä olen joutunut väkisin joustamaan arjessa lasten kanssa, mutta voin välttää tekemästä niin, jättämällä kokonaan esimerkiksi leipomatta). Itse tulee myöskin syötyä taikinaa, koska se on hyvää (mikä tahansa taikina!) enkä millään tahdo sopeutua siihen, että minulla on lapsi joka rapsii taikinakulhon. Se on MINUN!!! (rapsin ensin itse ja annan sitten lapselle loput, hyi minua) Taikinan syönnin vuoksi voisikin vain leipoa, mutta sillä on vaikutuksia kroppaan... Okei, asiaan. Minun ei tule leivottua tarpeeksi usein, sillä vierasvarani tahtovat olla kaupasta kannettuja. En pidä siitä! Haluaisin, että minulla olisi aikaa (ja haluja) leipoa vierailleni tuoretta pullaa, rahkapiiraita ja juustokakkuja. Nyt on se aika elämässä, kun minulla käy vieraita. Kun lapset kasvavat, minulle tulee vapaa-aikaa ja voisin leipoa, ei ovi enää käy yhtä tiuhaan. Saati sitten, kun lapset muuttaa kotoa ja ei muuta olekaan, kun aikaa leipoa, niin ei vieraan vierasta. Mikä vääryys.
Anteeksi vieraat, kun tarjoilen pahaa pullaa. En ole sellainen oikeasti! :)


2 kommenttia:

  1. En minä ainakaan tule teille pullan perässä...vaikka olisit maailman paras leipuri..=) Tulen teille maailman parhaan seuran perässä ja sitä löytyy aina. Meean iloinen luonne ja säteilevä olemus saa aina hymyn huulille ja Niklas..niin rauhallinen ja suoloinen ilmestys. Puhumattakaan sinusta rakas ystäväni..juttuhetket kanssasi parantavat maailmaani aina niin valtavasti.

    Kiitos siis pahasta pullasta ja valtavan ihanista hetkistä..=)

    <3 Tiina

    VastaaPoista
  2. Kiitos rakas :D Tuli heti ikävä ja kun olen täälä niin kaukanakin :D

    VastaaPoista