sunnuntai 5. kesäkuuta 2011

Pakollinen sunnuntai postaus

Aamupäivällä oleskeltiin pihalla. Maalasin spraylla pajupalloja hopeiksi häitä varten. Niitä tarvisi hankkia vielä lisää ja maalikin loppui kesken.




 Meppu on aivan tohkeissaan voikukista ja niitä minun harmikseni löytyy meidän pihalta paljon. Muistelin, miten voikukkaseppele tehtiin. Kun olin pieni, naapurissamme asui Anni-mummu, joka teki kesäisin mielellään seppeleitä lapsille. En muista muiden minulle koskaan tehneenkään.



Äidilläni on norjanangervopensaita, jotka ovat nyt loistossaan. Itsekin laitoin sitä pihallemme viime kesänä, mutta ovat vielä niin onnettoman pieniä. Nämä kuvat siis äidiltäni:



Löysimme uuden ihannetalon Sortlandista. Aiemmin olen jo kertonut, että aluksi pitää asettua vuokralle, vaikka haaveissa talo siintääkin.

Stue

Stue med trapp opp.

Nuo rappuset ovat niin ihanat. Ja seinät!

Spiseplass på kjøkken.

Moderne kjøkken.

Keittiökalusteet on upeasti vanhanhenkisiä!
Romslig og pent bad på loft.

Beliggenhet

Ihan kiva tontti!



En itseasiassa tiennyt, että mieheni tiesi minun tykkäävän tuollaisesta vanhasta tyylistä yhdistettynä moderniin enkä minä tiennyt hänen pitävän! Toivon saavani kuvia siitä vuokra-asunnosta, jonne menemme kaiketi. Saisi (toivottavasti) vielä enemmän kipinää tulevaan ja tietäisi ainakin, mitä mahtuu mukaan ja mistä luovutaan!



4 kommenttia:

  1. Ompas ihana talo ja tontti! Täällä Tromssassa on tosi pienet tontit, 400 nelioo on ihan normaali tonttikoko.

    VastaaPoista
  2. Siis aivan ihana talo!! Ja mitkä maisemat!
    Hääjutuista vielä. Puhuin sulle niistä tupasvilloista, joita me käytettiin koristeluissa. Jos ne kiinnostaa niin huomasin kotimatkalla, että niitä oli hirmuisesti tienpenkoilla! Laita veljet poimimaan :D

    VastaaPoista
  3. Piti googlettaa tupasvilla :) on kauniita, miten tuntuu etten olisi koskaan nähnyt niitä missään?! pitää yrittää etsiä hääviikolla :)

    VastaaPoista
  4. Mun mielestä ne säilyy hyvänä, vaikka haette ne jo nyt. Iskä ja mies otti niitä meidän häihin Lapista kalastusreissulla aika kauan ennen meidän häitä :)

    VastaaPoista